СТРАНИЦИ към блога
ПОДКРЕПА ЗА БЛОГА
ПРЕГЛЕД на рекламите
ТЪРСАЧКА за Всеки

Custom Search
събота, 16 май 2015 г.
ПолицейскаЗащита: ДА ПОДКРЕПИМ бай ПАНЧО БОЖКОВ ОТ с. СМОЛСКО!!
ПолицейскаЗащита: ДА ПОДКРЕПИМ бай ПАНЧО БОЖКОВ ОТ с. СМОЛСКО!!: Пред очите Ни през последните години "битовата престъпност " в малкото населено място с.Смолско, общ.Мирково неудържимо се развих...
неделя, 3 май 2015 г.
ГОТОВИТЕ РЕЦЕПТИ ЗА БОЛНАТА ДЪРЖАВА
МЕЖДУНАРОДНИТЕ СТАНДАРТИ - Инструментариум
с готови
решения за разумно управление на
държавата БЪЛГАРИЯ
Съвременният световен опит и
практики за управление на модерните обществени системи са дефинирани в международни
стандарти, които са достъпни от всички страни членове на ISO ( международна организация за стандартизация-
http://www.iso.org/iso/home)
ISO стандартите за управление
в публичния сектор.
Стандартът е документ, в който са
систематизирани изисквания, спецификации, характеристики, насоки и процедури,
които са приложими за определена област и тяхното повтаряемо прилагане може да гарантира, че материалите, продуктите, услугите
и процесите, в т.ч. и управленските, за които се отнасят, съответстват на
предназначенията си.
Правилното приложение на международните стандарти създава
правила, които осигуряват ефективност, ефикасност, качество, подреденост и
неутрализира хаоса при функционирането на модерните държави.
Разработени и предоставени за
ползване са над 19500 международни
стандарти, които в синхрон с българските държавни стандарти(БДС) от
миналото, обхващат всички обществени функции и дейности в сферите на
управлението, икономиката, науката, образованието, културата, социалното
осигуряване на населението, сигурността на гражданите, бизнеса и държавността,
правосъдието и обществения ред.
Понятията качество и система за управление на качеството са основните
общозначими категории за всяка социална
система и тяхното съдържание се определя от стандарта.
Стандартите се разпространяват
по определен ред от Международната организация за стандартизация
(ISO) или от нейните членове.
Към
момента международната организация ISO предоставя за ползване от страните членки набор от 17 международни стандарти за
управление, които са групирани в
семейството ISO
9000.
Съгласно стандарта
всяка система за управление се
описва в набор от процедури, инструкции, наръчници за съответната организация,
които трябва да се следват, за да постигне целите си.
Най известният стандарт за управление на качеството при функционирането на
всяка малка или голяма социална система е
ISO 9001. В момента този стандарт се прилага от
над 1,5 милиона различни организации в 191 страни.
Първият стандарт предназначен за публичния сектор е ISO 18091, в чийто обхват се включват регламенти на основните процеси на представителната демокрация, започвайки от изборите(оправомощаване от избирателите) на управляващите, изясняване на потребностите и очакванията на гражданите и процесите за тяхното удовлетворяване. Този стандарт определя насоките за изграждане на системи за управление в местните правителства, функциониращи като подсистеми в тясно взаимодействие с националните правителства.
Стандартът ISO / TS 17582 създава рамката за система за управление на качеството на изборните органи при организирането и провеждането на избори. Този стандарт има за цел да изгради доверие в изборите чрез по-голяма прозрачност, планиране и ефективност в изборните процеси. Прилагането на ISO / TS 17582, ще доведе до значително намаляване на избирателните спорове.
Стандартът ISO / TC 176 препоръчва да се
използва цялото семейство ISO стандарти по интегриран начин. Като
цяло, семейството на стандартите ISO 9000 представлява солидна основа за създаването на ефективни и ефикасни
системи за управление на качеството.
Стандартът ISO 31000 “Управление на риска” .Стандартът дава рамка за внедряване и
поддържане на управлението на риска, приложима по отношение на всяка частна,
публична, обществена организация, група или дори отделна личност.
ISO 27001:2013 е международен стандарт, определящ изискванията
за създаване, внедряване, поддържане и управление на Системи за управление сигурността на информацията (iSMS). Стандартът е приложим за всякакъв тип организации
– търговски дружества, държавна администрация, неправителствени институции,
които притежават и желаят да подобрят сигурността на чувствителна за тях и
техните партньори информация.
ISO 20000-1 е международен стандарт, определящ изисквания за създаване, внедряване и поддържане
на Системи за управление на услуги. Стандартът е подходящ най-вече за големи организации, в които предоставянето на качествени ИТ услуги е от ключово значение за работата им (например
държавна администрация, финансови институции и други). По същество
е организационен стандарт и спазва общите принципи, заложени в стандартите ISO 9001, ISO 27001, ISO 14001.
ISO 14001:2004 – Системи за управление на
околната среда е един от водещите
екологични стандарти в света.
За да се осигури нормално функциониране на системите за управление
задължително се изисква регулярно извършване на одити(външни и вътрешни)
с цел проверка на съответствието на стандарта и на приложимите законови и регулаторни изисквания, установяване степента на достижение на
целите, удовлетвореността от функциониране на системата и нейните елементи. При
одитите се оценява ефективността, ефикасността на системата за управление и
постигнатите подобрения от предприеманите коригиращи въздействия, насочени към
отстраняване на установените несъответствия. Разработен е отделен стандарт за
провеждане на одити на системите за управление - ISO 19011: 2011.
Ползите
от ефективна система за управление включват:
· по-ефективно използване на ресурсите
· подобрено управление на риска, и
· увеличава
удовлетвореността на населението от това което му се обещава от организациите (в общия случай от управляващите и държавната администрация).
Стандартизацията в държавата България.
България чрез Българския институт по стандартизация(БИС) е пълноправен член
на ISO. БИС е регистрирал в
ISO 367 технически комитети(ТС) по стадартизация. За сравнение
регистрираните в ISO от Финландия са
586, а от Франция- 744 . Всеки
технически комитет отговаря за определена област(и) на стандартизация. Отчита
се че към момента, от регистрираните в ISO български
технически комитети по стандартизация активно работят 75. Естествени са
риторичните въпроси- дали има някакви значими резултати от „активната им
работа”, ефективно ли се контролира приложението на стандартите, има ли кой да запознае обществото с
полезността от съществуването и проблемите в стандартизацията.
Стандартите и произтичащото от
тях законодателство съставляват набора
от ограниченията, които
са задължителен елемент на всяка социална система за
управление. Но по всичко личи, че отговорните български управляващи през годините на т.н. преход не
знаят за това. Само това обстоятелство е достатъчно, за да се даде
категоричната обществена оценка за тяхната абсолютна управленска неграмотност и неоспорима непригодност.
А какво може
да се каже за обществената полезност на медиите
и квалификацията на хилядите журналисти от т.н. четвърта власт, която трябвало
да бъде коректив на другите власти в
държавата България. Налице е съмнително наложено информационно затъмнение в областта на стандартизацията, мълчат и експертите.
Непростимо е, че
в страна от Европейския съюз не се познава и се пренебрегва международния опит систематизиран
в стандартите. Несъмнено е, че тази е една от основните причини, довели до разрушаването на държавата България.
Както във всички сфери на обществения живот в България така и в областта на
стандартизацията и управлението на качеството беше изграден адекватен кадрови
ресурс. Но и тези специалисти, през периода на прехода, бяха
изолирани от обществения живот, тъй като представляваха потенциална и реална
пречка на разгърналото се разграбване и унищожаване на държавата.
Под натиска
на европейското законодателство международните стандарти бяха насочени към
структурите на възраждащия се частен бизнес. Макар и със силно ограничен обхват
в България се изграждат системи за управление на малки и средни организационни
структури. Голяма част от тях функционират формално, но се поддържат заради
изискуемите сертификати по обществените поръчки и европейските проекти. В
прилагането на международните стандарти бяха постигнати осезаеми резултати само в някои изолирани области,
като
информационните технологии.
Разумният подход за възстановяване на държавността
в България.
Сред множеството международни
стандарти особено значение за възстановяване на Българската държава могат да
имат ISO стандартите за управление в публичния сектор.
Достатъчно е само да се познават добре от съответните отговорни експерти и
управленци и да се прилагат без „побългаряването им”.
Изграждането на ефективни системи за управление на качеството във всички сфери на обществения живот са
необходима предпоставка за неутрализиране на хаоса, безпорядъка и анархията в
държавата България.
Международните стандарти за управление изискват създаване на адекватни на българските условия и дадености системи за управление на качеството в държавните институции, общинските администрации, в отраслите на икономиката, и в другите обществени структури.
Нека си припомним, че съвършеният мениджмънт в пчелното семейство се постига чрез осъзнати цели, прецизно разпределение на функциите и задачите, автоматизъм и безотказност при изпълнението им от всички негови членове, а онези от тях, които не се справят качествено със задълженията си биват отстранявани и заменяни с по подходящи, в т.ч. заменят се й некачествените супервайзори - пчелните майки.Основните от тези божии правила са отразени в международни стандарти
Правителството на България следва да преосмисли комплексно качеството на функционирането си на
основата на целите(националните интереси) в контекста на предизвикателствата от
началото на 21 век и да насочи дейността
си (управленските процеси) изцяло към използване на националните ресурси за задоволяване
на потребностите и очакванията на населението за нормално качество на живот на
отделните индивиди и социални групи.
Стандартите за управление на качеството изискват системата за управление на
държавата да се изгради като набор от процедури, които следва да се изпълняват
от съответните държавни служители, за да се постигат определените цели.
Водещите
критерии
за оценката на правителствата, съгласно ISO стандартите, са
удовлетвореността, сигурността(надежността) и доверието на населението в
държавните институции, които категорично изключват бюрокрацията, неадекватно
образование и квалификация, посредственост и злоупотреби с властта от
участващите в управленските процеси.
Без да се подценява разширяването на приложението на международните
стандарти в сферата на икономиката с цел повишаване
качеството на произвежданите стоки и извършваните услуги, то усилията на
прогресивните обществени сили следва да се пренасочат към приложение на
готовите решения, съдържащи се в международните стандартите, към структурите на
държавната и общинска власти с цел комплексно удовлетворяване на потребностите
и очакванията на гражданите за непрекъснато повишаване качеството на живот.
Неспособността на управляващите да извършат обявената от политическите
партии „реформа” в областта на държавното управление през периода на „прехода”доведоха
до цялостното разпадане на държавността в
България.
Допуснати бяха груби стратегически грешки, с чието
отстраняване трябва да започне нейното възстановяване. Държавните органи
неабавно трябва да бъдат преориентирани към изпълнение на изоставените от тях
естествени функции, обосноваващи тяхното съществуване.
За целта категорично
следва да се изостави изкуствено въведената концепция на т.н „електронно
управление”, зад която повече от десетилетие управляващите прикриваха
управленската си неграмотност и немощ. За неизпълнението на задълженията си към
гражданите държавната и общинска администрация се оправдава с недостатъчната
компютърна техника, като продължава да заблуждава
и ограбва населението. Функциите си, за които бюрократите получават заплати и
облаги от данъкоплатците нарекоха „обслужване”, а своите действия - услуги за
гражданите. Та нима с издаването на лична карта на лице, или регистрационен
талон на МПС се извършват услуги на гражданите?
Въведоха разгърната система от
такси за т.н. услуги, с която многократно се надвишават размерите на публично
обявените данъци за издръжка на администрацията и практически със вземаните от държавните служители такси и
подкупи допълнително безцеремонно ограбват населението.
Естествен е въпроса
защо не се приложи стандарта ISO 20000-1, определящ изисквания за създаване, внедряване и поддържане на Системи за
управление на услуги.
Решенията на управленските проблеми в държавата са готови и налични за
приложение и се изразяват в стриктното прилагане на международните стандарти за
управление на качеството.
Какво и как следва да се поправи в управлението на държавата България?
1.
Планиране,
разработка и внедряване, съгласно ISO стандартите, във всички държавни и общински структури на наборите от процедури, инструкции
и наръчници, съставляващи съответните системи за
управление на качеството.
За целта следва да се
използва предложената от ISO технология, практиките и възможностите на
оправомощените(акредитираните) сертификационни организации (виж актуалния им списък на http://www.club9000.org/index.php), консултантските компании по системи за
управление, наличните обучени експерти(одитори) и мениджери по качеството.
Всяка система за управление трябва да бъде одобрена и сертифицирана.
2.
Информационното
осигуряване на управленските процедури може да се автоматизира според
техническите възможности, но стандартът не изисква задължителната
му автоматизация. Обществото първо трябва да застави чиновниците, които се
издържат от данъците му, да си изпълняват задачите, а после според
възможностите си да се погрижи за модернизиране на работата им.
3.
Нормативното
осигуряване е задължителен елемент и част от набора от процедури, инструкции и
наръчници на съответните системи за управление.
Лошо работеща се оказа нормативната уредба, която
беше изкуствено създадена от външни за системните процеси юристи и т.н. политици. Неадекватна на
обществените потребности и българските условия беше законодателната дейност
през прехода.
4.
Внедряване
едновременно с набора от процедури и инструкции на международната практика на вътрешно
и външно одитиране, съгласно стандарта.
Въвеждане на механизмите на превантивните и коригиращи
действия за безкомпромисно
търсене на отговорност при установяване на несъответствия.
5.
Разработка
и внедряване на системи за управление на човешките ресурси, които
са основни елементи на всяко едно организационно звено на държавната и общинска
администрации, съставляващи правителството, министерствата, агенциите, другите
държавни и общински структури .
Основният принцип, който трябва да се съблюдава
е постигане и поддържане на адекватен професионализъм, образование, умения и
практически опит на човешките ресурси. Стандартът предлага научно обосновани и
потвърдени в практиката критерии и процедури за подбор, проверки за пригодност
и съответствие на изискванията на стандарта, оценка и развитие на ръководителите
и експертите в областта на управлението.
Провеждане на тотална атестация на
служителите от държавната и общинска администрация с цел преоценка на пригодността
на партийните назначения и привеждането на цялата администрация към критериите за съответствие с изискванията
на стандарта за заеманите длъжности.
Преназначаване след провеждане на конкурси
за всяка длъжност на ръководителите и опитните служители, както и привличане
на нови, в т.ч. и от средите на
емигрантите. Провеждане на регулярни одити и отстраняване на всички, които не
покриват изискванията за повишаване на квалификацията, уменията, опита и изискуемите
резултати.
6.
Въвеждане
във всички звена на държавната и общинската власт на стандарта за управление
на риска. Идентифицирането, оценката и оказване на въздействия за
неутрализиране на рисковите фактори са задължителни процеси при управлението на
всички обществени дейности и са особено значими при природни бедствия,
катастрофи, производствени аварии и други събития, породени от човешка намеса (тероризъм,
войни и др.).
В днешно време е
недопустимо да се пренебрегват изискванията на стандартите за информационна
сигурност, надежност и за управление на околната среда.
7.
Задължителна
предпоставка за възстановяване на държавността в България е категоричното отстраняване
на политическите партии и паратизиращите т.н. политици от управлението
на всички структурни равнища.
Управленската дейност е неоспорима област само за интелигентни, подготвени и
честни експерти и специалисти, притежаващи изискуемите доказателства за
управленска квалификация, умения и опит(дипломи, сертификати, референции).
Пагубната роля на политическите „комисари” в управлението на
държавата отдавна беше осъзната и вече е крайно време да бъдат пресечени
практиките на недостатъчно грамотните, посредствени, агресивни и алчни
човечета да разграбват, опростачват и да насочват България към първобитните
общества и към колонизираните страни.
Изходът за България е – изцяло нова
конституция, разработена на основата на международните стандарти за управление,
научните методи и системни методологии и цялостна реорганизация на държавните структури и управленските процеси.
Свързани публикации:
април, 2015год.
автор: Димитър Ганчовски
вторник, 11 ноември 2014 г.
КОЙ И КАК ОТБЕЛЯЗАХА 25-тата ГОДИШНИНА ОТ „ДЕСЕТИ НОЕМВРИ”
Черната дата от историята на Третата българска държава
Аз съм един от по голямата част от българското
население – множеството на ограбените
стари, млади и неродени българи от т.н. „преход” започнал на 10 нември, 1989
год. На тази дата България загуби своята независимост и я превърнаха в колониална държава.
Другата, нищожната част от населението
– забогатялите грабители, техните
съучастници и помагачи след тази дата включиха България в световната
икономическа война на страната на потърпевшите.
В резултат, страната ни загуби своите природни и човешки ресурси.
Разграбиха и унищожиха всички отрасли на икономиката
и богатото наследство, оставено Ни от
предшестващите поколения. Излъгаха населението, като му обещаха светло
„демократично”, богато, благоденстващо бъдеще. Промиха мозъците на
подрастващите и лесно манипулируемите човечета и ги убедиха да се откажат от историческите
си корени и традиционните християнски добродетели, като ги превърнаха в послушно
стадо, водено от национални предатели.
Ние, ограбените на 10 ноември правим
помен,
както на годишнините от смъртта на роднини и близки и вече не можем да търпим
пропагандните упреци и поучавания от грабителите и медийните им слуги. Като за всеки покойник на тази дата ние
си спомняме с умиление за доброто, което ни отнеха и молим Господ
да даде на всекиму заслуженото.
Другите, грабителите отпразнуваха 25-тата
годишнина с фанфари заедно с придворните си слуги и шутове, заливайки
ефира с наглите си лъжи.
А някой може ли да очаква друго
от разделеното с дълбока пропаст българско население?!!!
11.11.2014 год.
автор: Димитър Ганчовски
четвъртък, 23 октомври 2014 г.
ВОЙНАТА С БИТОВАТА Престъпност
НИЕ, в РБългария сме в необявена война - стотици хиляди престъпници са в непрекъснато нападение, а милионите им жертви до крайност изтощени, безпомощно съзерцават и чакат да се върне онази държава, която си беше присвоила функцията да се грижи за всеки и всичко, което е било в неин интерес. И на НАС ни беше добре, но мозъците НИ закърняха, очаквайки за всичко държавата. Така населението изпадна в летаргичен сън и загубихме имунните си качества, дадени ни от БОГА, да се защитаваме .
Докога ще чакаме някой да НИ защити от битовата престъпност?
Всички знаем поговорките „след като се обърне каруцата - пътища много” или „след дъжд – качулка”. А защо да не помислим как да се предпазим от битовите престъпления, преди да ни се случат?
Все още ли не сме се убедили, че „Европейската ни държава” и в частност полиция сами не могат да се справят с масовите кражби, грабежи, измами, дръзки прояви на физическо насилие, бандитизъм и други престъпления срещу живота, здравето, честта и имуществото на гражданите.
Много са общоизвестните подходи за обществено противодействие на престъпността, но много малко от тях НИЕ прилагаме.
Най ефективните мерки за противодействие на престъпността са онези, които предизвикват възпиращ страх у престъпниците. Страхът е основен регулатор за възстановяване устойчивото функциониране на трайно разстроените обществени системи.
В „белите страни” възпиращия страх е страхът от Закона - у нас този страх вече го няма. А как да се възвърне в българското общество?
Основното, обаче си остава всеки сам и с чужда помощ да предприема адекватни на обстановката предварителни мерки за противодействие, според своите възможности. В тези времена, при тази беднотия, на всичко отгоре, сме категорично заставени да харчим за сигурността си. Опасно е да се пести от сигурност.
На кого е необходимо снизходителното отношение към престъпниците, проявявано от техните жертви ? Не стига, че те брутално, нагло и безпардонно погазват човешките права на жертвите си, но „Някой” налага на обществото поведение на примиренчество и отказ от самозащитни действия. На всички ни е ясно кого обслужва такова поведение. Нужно Ни е поведение на обществена нетърпимост към извършителите на престъпления и адекватни противодействия.
В по долу изредените публикации са описани конкретни
примери и препоръки към обикновения гражданин как законно да оказва ефективно противодейстие на битовата престъпност:
1: ДА ОБЯВИМ ВОЙНА НА БИТОВАТА ПРЕСТЪПНОСТ.
Противодействие ПЪРВО
2:ДА ОБЯВИМ ВОЙНА НА БИТОВАТА ПРЕСТЪПНОСТ.
Противодействие ВТОРО
3: ДА ОБЯВИМ ВОЙНА НА БИТОВАТА ПРЕСТЪПНОСТ.
Противодействие ТРЕТО
4: ДА ОБЯВИМ ВОЙНА НА БИТОВАТА ПРЕСТЪПНОСТ.
Противодействие ЧЕТВЪРТО
четвъртък, 9 октомври 2014 г.
Моето ЛИЧНО ОБЯСНЕНИЕ
Защо не гласувах на парламентарните избори състояли се на 05.10.2014 год. ?
Аз съм един от категорично убедените
граждани, че парламентарната форма на управление е най неподходящата за настоящите условия в България – много по лоша е
както от монархическата форма до 1944 год, така и от авторитарната
комунистическа форма до 1989 год.. На парламентарната форма на управление в
българския й вариант се дължи разрушаването на държавността, унищожаването на
икономиката, разграбване на природните ресурси, моралния и нравствен упадък, маргинализиране
на голяма част от населението и кризисното състояние във всички сфери на
обществения живот в страната. Парламентарната форма на управление породи
създаването на стотици организации от мафиотски тип наричащи се политически
партии. „Представителната демокрация” беше използвана като параван за незаконно
забогатяване на малък брой партийни функционери и техни поддръжници за сметка
на обществото.
С отказа си да гласувам аз изразявам своя осъзнат протест срещу установената през последните 25 години обществено политическа система, наричана още „либерална демокрация” и заявявам увереността си, че тази система трябва да бъде заменена с нормална съвременна система, съответстваща на нивото на политическа култура на населението и на научните методологии, правила и световен опит за структуриране, функциониране и управление на социални системи. Убеден съм, че с нова конституция може да се замени системата чрез цивилизовано отстраняване на политическите партии от управлението на държавата и определяне основите на адекватно държавно устройство.
Заключенията от направения анализ на
системните причини за кризисното състояние на държавата България и един подход
за отстраняване на тези причини съм изложил в
следните три кратки статии и свързаните с тях отделни публикации:
Октомври, 2014 год.
автор: д-р инж Димитър Ганчовски
четвъртък, 2 октомври 2014 г.
ЕДИН ПОДХОД ЗА ВЪЗРАЖДАНЕ НА БЪЛГАРИЯ
Част 3
Насоки за отстраняване
на допуснатите груби нарушения на системните
закономерности в държавата България
Нека разгледаме държавата България като
сложна социална система и да анализираме наличието на кибернетичните
закономерности и как се спазват системните правила за структурирането и нормалното
й функциониране.
Допуснатите
нарушения на системните закономерности се дължат преди всичко на установената, неподходяща
за България, порочна обществено политическа система.
- Предварителни условия за възстановяването на държавата.
Смяна на системата.
Смяната на системата би следвало да стане чрез
категоричен отказ от т.н. „представителна демокрация”, цивилизовано
отстраняване на политическите партии от управлението на държавата и въвеждане
на експертния принцип в управлението (за подробности виж публикацията – „СМЯНА
НА СИСТЕМАТА- http://ganchovski.blogspot.com/2014/03/blog-post_10.html”) .
Анализ и разработка на:
- Национален
План за поетапно цялостно
нормативно реорганизиране на управленските държавни институции.
- Дългосрочна
Стратегия за поетапно и плавно преминаване
от
парично базираното общество към постепенното осъществяване на глобална ресурсно
базирана икономика, описана в международния
проект Венера. Проблемите,
пред които е изправено днес човечеството, не могат да бъдат разрешени чрез
политически или финансови средства, защото по своята същност те са технически и технологични. През цялата
история промените винаги са били бавни. Следващата група от некомпетентни
лидери заема мястото на тези преди тях, но съществените социални и икономически
проблеми остават, защото основните ценностни системи не биват променени. Проектът „Венера“ предлага
една алтернативна визия за нова устойчива световна цивилизация, различна от
която и да е обществена система, съществувала досега (виж - http://bg.thevenusproject.com/ ).
- Разработка и приемане на Нова Конституция, регламентираща:
– Националните
цели и приоритети на
държавата България;
– Принципите
на държавното устройство –
президентска република, регионално самоуправление(областни губернатори, кметове
и обществени съвети), изборни институции(за организация и провеждане на национални и местни избори
и референдуми);
– Държавните институции – Президент, Държавен съвет, Експертно правителство(министерства и агенции), Контролни органи, Правосъдие и вътрешен ред, Служби за
сигурност, Национална армия, Обществени
експертни съвети (по
законодателството - парламент, по икономиката, сигурността, демографските въпроси,
образованието, културата, спорта и др. );
– Изборните
институции(централни и местни органи);
– Научни и културни институции (Академия на науките,
научните и културни институти и учреждения).
- Насоки за реорганизиране елементите на системата.
- Вход на системата (националните ресурси) – Природните ресурси(земя,
вода, подземни богатства) да се
обявят в Конституцията за изключителна държавна собственост, без право за
продажба. Предоставяне право за ползване върху тях да се отстъпва само за
определен срок срещу обезщетение – не по малко от 75% от реализираните приходи.
В този дух да се преразгледат концесиите и да се ревизират в определени срокове
закупените по рано от местни и чуждестранни лица природни ресурсни източници и
технологии. За възстановената собственост на земеделски земи, държавата да
учреди безсрочно право за ползването им срещу съответен данък върху реализираните
приходи от собствениците им или от техните наследници в т.ч. за отдаване под
наем от тях на други лица.
-
Изход на
системата – дърво на целите, очакваните резултати, националните приоритети и критериите за наблюдението
и оценка на съответствието им. Разпределението на националния доход да се извършва
съгласно логиката за постигане на целите.
На първия етап да
се въведе Безусловен базов доход( гарантиран от
държавата и Конституцията ежемесечен доход за всеки български гражданин). Подробностите
са изложени в българския проект за ББД(http://bbd.bg/?p=410) и в материалите от проведения референдум за въвеждане на ББД
в страните от ЕС);
- Ограничения за съществуването на системата – На първия етап би трябвало да се преразгледа
законодателството на държавата България с цел отстраняване на допуснатите
условия за нарушаване на националните интереси и условията, които способстват за извършване
на престъпления срещу обществените интереси. Следва да се премахнат от законите реализираните лобистки възможности за узаконяване на действия, водещи до бързо
забогатяване и облагодетелстване на определени лица от „задкулисието” за сметка
на обществото;
- Процеси за функциониране на системата – Да продължи с ускорени темпове изграждането на
електронното правителство в държавата България. Чрез електронните услуги да се
неутрализира проявяваното субективно и бюрократично отношение от държавната и
общинската администрация към исканията на гражданите и да се ускори
удовлетворяването на потребностите им от административно обслужване. Изграждане
на интегрирани автоматизирани системи за по нататъшно автоматизиране на
управленските и изпълнителските процеси
в икономиката, социалните дейности и
другите отрасли на обществения живот.
В първата статия по тази тематика - „БОЖИИТЕ ПРАВИЛА В СЪВЪРШЕНИТЕ КИБЕРНЕТИЧНИ СИСТЕМИ” са разгледани закономерностите, в съответствие с които са изградени и функционират природните системи и непреходните поуки за съществуването на обществените системи.
В предходната, втората статия „КРИЗАТА НА ДЪРЖАВНОСТТА В БЪЛГАРИЯ” е предложен кратък системен анализ на причините за кризисното състояние.
Октомври, 2014 год.
автор: д-р инж Димитър Ганчовски
Абонамент за:
Публикации (Atom)